Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(3)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Autor
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Kaczor Stanisław
(1)
Nowicki Eustachy
(1)
Stemler Józef (1888-1966)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1920 - 1929
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(4)
Temat
Oświata dorosłych
(2)
Szkolnictwo
(2)
Analfabetyzm
(1)
Andragogika
(1)
Domy kultury
(1)
Edukacja kulturowa dorosłych
(1)
Instytuty rzemieślniczo-przemysłowe
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Oświata
(1)
Oświata pozaszkolna
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik
R. 1, z. 1 (1924)-R. 11, nr 9 (maj 1933/[193]4).
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1926 (vol.3)
1927 (vol.4)
1928 (vol.5)
1929 (vol.6)
1933/34 (vol.11)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Centralnego Biura Polskiej Macierzy Szkolnej.)
Symbol UKD: 37.013.83(438) 37.014.22(438)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29182/czyt.mag. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 199.)
Bibliogr. s. 429-437.
Zawiera: Ewolucja nazewnictwa oświaty dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. Powstanie i ewolucja nazewnictwa. Usamodzielnianie się teorii oświaty dorosłych jako nauki społecznej. Swoistość i odrębność andragogiki jako nauki. Stopień rozwoju naukowego andragogiki. Istota edukacji permanentnej (ustawicznej).
Zawiera: Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. Prekursorzy oświaty dorosłych. Oświata dorosłych w czasach zaborów. Nauczanie dorosłych w latach międzywojennych. Edukacja dorosłych w okresie powojennym i latach przemian. Z przeszłości kształcenia kadr andragogicznych w Polsce.
Zawiera: Tradycje domów kultury w Polsce. Początki domów społecznych Rozwój w okresie międzywojennym. Budowa i zakładanie domów społecznych. Warunki działalności. Kierunki działalności wychowawczej.
Zawiera: Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych: okoliczności powstania i początkowy rozwój, organizacja i warunki działalności, kształcenie i dokształcanie kursowe rzemieślników, inne formy działalności edukacyjnej .
Zawiera: Szkoły dla dorosłych: szkoły podstawowe, licea, zawodowe, centrum kształcenia ustawicznego, szkoły wyższe.
Zawiera: Oświata pozaszkolna: kursy, uniwersytet powszechny, uniwersytet ludowy, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, formy audotoryjne, poradnictwo, samokształcenie.
Zawiera: System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych: fenomen i rodzaje mediów masowych, możliwości edukacyjne mediów, założone funkcje mediów, centra nadawcze i specyfika pracy w nich, proces przekazu informacji (dystrybucji treści medialnych), odbiorcy i recepcja przekazów medialnych, modernizacja kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych.
Zawiera: Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji: dom kultury, wystawiennictwo, amatorskie zespoły artystyczne, edukacyjny wymiar współczesnego regionalizmu polskiego.
Zawiera: Uniwersytet Trzeciego Wieku: warunki powstawania, sieć i forma prawna uniwersytetów trzeciego wieku, główne formy działalności, organizacja pracy, uczestnicy, motywy kształcenia, społeczne funkcje.
Zawiera: Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych: cechy systemu współczesnej edukacji dorosłych, trendy rozwojowe współczesnej edukacji dorosłych, społeczne uzasadnienie konieczności edukacji dorosłych, typy uczenia się preferowane przez ludzi dorosłych, funkcje społeczne edukacji dorosłych.
Zawiera: Globalizacyjne imlikacje edukacji dorosłych w Polsce: drogi międzynarodowej integracji kształcenia dorosłych, preferencje w kształceniu dorosłych w Polsce na tle integracji z Europą, doskonalenie kadr na potrzeby gospodarki i usług jako element globalizacji, globalne wyznaczniki kształcenia dorosłych w Polsce, problemy edukacyjne współczesnego świata.
Zawiera: Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku: organizatorzy, instytucje oświaty dorosłych, formy kształcenia, osiągnięcia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr, stymulatory i trendy rozwoju, niedomagania edukacyjne i propozycje zmian.
Zawiera: Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce: stopień instytucjonalizacji, kierunki refleksji i badań andragogicznych, książki i wydawnictwa andragogiczne, konferencje andragogiczne, kształcenie andragogiczne studentów, osiągnięcia, bariery rozwoju i plany na przyszłość.
Streszcz. ang., niem.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181
Zawiera: Systemy edukacyjne w wybranych krajach europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia i doskonalenia zawodowego: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja, Austria, Szwajcaria, Słowenia.
Zawiera: Organizacje międzynarodowe wspierające kształcenie i doskonalenie zawodowe ; UMESCO i jej działalność na polu kształcenia zawodowego na obszarze Europy ; Międzynarodowa Organizacja Pracy i jej wkład w rozwój kształcenia zawodowo-technicznego ; Europejskie Centrum Popierania Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP) ; Europejski Instytut Kształcenia Zawodowego w Paryżu.
Zawiera: Międzynarodowe programy pomocy dla przeobrażeń gospodarki i oświaty w Europie Środkowej i Wschodniej.
Zawiera: Kształcenie i doskonalenie zawodowe dla gospodarki rynkowej i społeczeństwa demokratycznego ; Podstawowe pojęcia z zakresu gospodarki rynkowej ; Wymogi gospodarki rynkowej ; Wymogi społeczeństwa demokratycznego ; Stan kształcenia i doskonalenia zawodowego w Polsce w świetle wymagań gospodarki rynkowej i społeczeństwa demokratycznego ; Możliwości wykorzystania doświadczeń europejskich i światowych w przebudowie polskiego systemu oświatowego.
Zawiera: Wychowanie młodzieży i dorosłych do zmian ekonomiczno-społecznych w formach szkolnych i pozaszkolnych ; Przebudowa celów kształcenia ; Zagadnienie wartości uniwersalnych ; O nową formułę charakterystyk absolwentów poszczególnych formi poziomów kształcenia ; Tworzenie programów kształcenia i doskonalenia zawodowego ; Możliwości i konieczność nowego spojrzenia na dobór metod nauczania ; Obudowa programów kształcenia.
Zawiera: Nauczyciele i organizatorzy kształcenia i doskonalenia zawodowego w okresie przemian ; Kwalifikacje nauczycieli i organizatorów kształcenia i doskonalenia zawodowego ; Doskonalenie nauczycieli form szkolnych i pozaszkolnych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej